cases
Online vindbaarheid vergroten van Monsieur Saucisson
Oui, oui, je raadt het misschien al… Bij Monsieur Saucisson kun je terecht voor het kopen van heerlijke worsten. Het uitgebreide aanbod vind je al een aantal jaar in Markthal Rotterdam, maar ook online tref je de worsten aan van Meneer Worst. En met die online vindbaarheid helpt FindFactory met SEO, SEA en social media.
Over Monsieur Saucisson
Je kunt het zo gek niet bedenken: bij Monsieur Saucisson vind je de meest exotische smaken droge worst. Van blauwe kaas tot vijgen en van chorizo tot reebok. Het winkelconcept staat sinds 2014 in de Markthal in Rotterdam. Sindsdien is het bedrijf flink gegroeid en vind je hun stands op verschillende markten door heel Nederland heen.
Het uitgebreide assortiment is niet alleen te vinden bij de marktstands, maar ook online. Met hun vernieuwde website – mede mogelijk gemaakt door onze partner Webworx – ontstond ook de vraag voor verbetering van de online marketing. Het doel? Meer naamsbekendheid en meer websitebezoekers op de website.
De smaakmakers van onze samenwerking
De perfecte smaak maak je met verschillende ingrediënten. In dit geval zorgen team SEO, SEA en Social voor een goede samenstelling om de online performances van Meneer Saucisson te optimaliseren.
SEO
Het SEO-team werd direct bij de lancering van de nieuwe website betrokken om de websitemigratie soepel te laten verlopen. Denk aan het correct overzetten van de juiste pagina’s, een goede websitestructuur en gebruiksvriendelijke navigatie. Ook werd Google Analytics 4 (GA4) ingericht om inzicht te krijgen in het gedrag van websitebezoekers.
Daarnaast kijkt SEO continu naar conversie-optimalisatie (CRO) van de website. Dit gaat om zaken als het juist invullen van het contactformulier en het instellen van een soepel bestelproces. Team SEO bekijkt ook per pagina hoe ze scoren in zoekmachines. Aan de hand van deze data passen ze bijvoorbeeld de beschrijving of call-to-actions aan.
Team SEO zorgt er dus voor dat alles op de website logisch in elkaar zit en goed in elkaar overloopt.
SEA
In zowel Nederland, België en Duitsland lopen er SEA-campagnes van Monsieur Saucisson. Na de lancering van de nieuwe website was het tijd om deze te optimaliseren. De huidige structuur werd aangepast, zodat deze effectiever werd gezien en gevonden in diverse zoekmachines.
De focus van de campagnes lag meer op specifieke thema’s en stemden we nog beter af op de behoeften en interesses van de doelgroepen in elk land. Door deze aanpassingen konden we de prestaties van de advertenties verbeteren.
SOCIAL
Monsieur Saucisson heeft voor social media (Facebook en Instagram) de regie over het beeldmateriaal en teksten. Zij plaatsen zelf organische content en waar nodig geeft ons Social team advies over de inhoud en strategie.
Daarnaast lanceerde team Social verschillende campagnes: een brandingcampagne om de naamsbekendheid te verhogen, een campagne om meer verkeer naar de website te trekken en een leadcampagne om meer e-mailadressen te verzamelen.
ACADEMY
Ter versterking van de samenwerking verzorgden we ook twee trainingen voor Monsieur Saucisson over GA4 en SEA. Door kennis te delen, willen we niet alleen vaardigheden verbeteren, maar ook effectiever gezamenlijke doelen behalen.
Verrijk ook jouw online marketingkennis. Bekijk ons Academy trainingsaanbod.
Proactief partnerschap
Speuren naar kansen? Daar worden wij enthousiast van. Wij houden daarom maandelijks contact om mogelijkheden te delen en lopende zaken te bespreken. Zo’n korte check-in zorgt ervoor dat we snel kunnen schakelen en goed aan de slag kunnen.
Elk kwartaal zitten we ook samen om alle werkzaamheden, resultaten en verbeterpunten door te nemen. We duiken in de data om te zien wat er goed gaat en waar we nog kunnen bijsturen. Voor de samenwerking zijn dit waardevolle momenten waar we kunnen reflecteren en met een nog scherper oog kunnen richten op online optimalisatie.
Succes dat smaakt naar meer
Zelf zijn wij ook niet vies van een lekker worstje. We delen deze liefde in de vorm van de Brabantse worstenbroodjes, of zoals wij het noemen worstenbèrries. Een leuke bijkomstigheid – en stiekem toch een tof hoogtepunt – van deze samenwerking is dat we ook zelf geregeld mogen proeven van smaakvolle worsten van Meneer Worst.
Natuurlijk mogen we ook niet vergeten dat we samen een vloeiende overgang naar de nieuwe website hebben verzorgd en voor succesvolle performance werkzaamheden zorgen. Voor nu werken we hard om Monsieur Saucisson te laten groeien in Nederland én in Duitsland. Ook hier leggen we de focus op het vergroten van naamsbekendheid door zoekmachineoptimalisatie en conversie-optimalisatie.
Happig op meer online groei?
Updates in
je mailbox?
Stay tuned! Schrijf je in en ontvang een aantal keer per jaar de nieuwste updates, interessante blogs en artikelen in je inbox.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
"*" geeft vereiste velden aan