cases
Digitaal succes voor digital agency Webworx
De ultieme, online gebruikservaring creëren. Dat is waar Webworx strategisch aan bouwt voor websites en webshops. Hun doel is duidelijk, maar de gewenste merkidentiteit straalde dit nog niet helemaal uit. Tijd voor verandering! Samen met Webworx doken we in hun merkpositionering en- uitstraling. Het resultaat? Dat lees je in deze case.
Over Webworx
Webworx – voorheen Klik3 – is een digital agency. De Webworxers zijn online bouwmeesters die andere bedrijven helpen met hun online groei. Dit doen ze onder andere met webdesign en webdevelopment.
Het sterkste punt van Webworx is dat ze altijd op basis van strategie werken. Deze baseren ze op uitgebreid onderzoek zodat ze duidelijk voor ogen hebben wie de doelgroep is, wat de gewenste (merk)uitstraling is en hoe ze op een creatieve en interactieve manier de gebruikers kunnen bereiken.
Hoe het allemaal begon
FindFactory en Webworx werken al jaren samen. Samen pakken we verschillende projecten op, waarbij we vooral werken aan het creëren van het gewenste merkimago en deze overbrengen naar hun online uitingen. Fun fact? We delen samen één pand. Dit werkt zeer prettig, want korte lijntjes én natuurlijk erg gezellig.
De weg naar Webworx
Webworx begon als eenmanszaak, maar begon al snel te groeien. Teamuitbreiding, de verhuizing naar FindFactory en groei in expertise creëerden de behoefte om meer inzicht te krijgen in hun eigen merkbranding.
Daarnaast verandert de digitale wereld voortdurend en daarmee ook de behoeften van klanten en gebruikers. Het was dus een noodzaak om met deze veranderingen mee te groeien en te richten op een sterke online positionering. Samen met FindFactory startten zij daarom een eigen traject om de gewenste merkidentiteit in lijn te brengen met hun positionering en branding.
Van smaak naar strategie met Team Creation
We planden een merkstrategie-sessie waarin we samen keken naar de merkessentie (het ‘waarom’ achter het bedrijf), de missie en de visie. Vervolgens onderzochten we de huidige markt, doelgroep en mogelijke verbeterpunten en kansen.
Met deze informatie werden verschillende concepten uitgewerkt, met onder andere een nieuwe naam en logo. Er volgden een aantal brainstormsessies, want verschillende mensen, verschillende smaken.
Hoe kwamen we uiteindelijk tot een keuze? Door het onderzoek en de bevindingen naast ons te houden. Dit houdt ons altijd scherp en zorgt ervoor dat we werken op basis van strategie en niet alleen op smaak.
De bouwstenen leggen met Team Performance
Het gehele brandingtraject leggen we vast in een brandbook, oftwel hét merkhandboek. Aan de hand van dit brandbook en het gekozen concept kon de website worden gebouwd. Ook kon Team Performance – SEO en Content – aan de slag.
SEO deed een uitgebreid zoektermenonderzoek om relevante zoekwoorden te identificeren. Daar rolde een structuuradvies uit voor de website, oftewel de navigatie van de verschillende webpagina’s. Content ging vervolgens aan de slag met de tekstuele invulling van de website. Denk hierbij aan pagina’s als de homepage, uitleg over de werkwijze en uitgebreide cases.
Learnings en resultaten
Door de jarenlange samenwerking wisten we natuurlijk al goed wat we aan elkaar hadden. Toch had ook dit traject soms uitdagingen. Vooral het creatieve proces nam tijd in beslag, zoals het kiezen van de juiste naam en concept.
Toch zien we dat deze investering aan tijd veel heeft opgeleverd. De website past nu beter bij de professionaliteit en kwaliteit die Webworx levert. Ook bij bestaande en nieuwe klanten bleef dit niet onopgemerkt. Ze reageerden enthousiast en begrepen duidelijk waar Webworx voor staat en wat voor kwaliteiten zij in huis hebben.
Plannen voor de toekomst
Webworx streeft ernaar om online groei en succes voor zichzelf en voor de klanten te behalen. Het doel is om deze aanpak altijd te blijven baseren op strategie en de behoeften van zowel klanten als eindgebruikers.
Ze willen voortdurend blijven innoveren en houden zich daarom continue bezig met de laatste ontwikkelingen in de digitale wereld. Samen met FindFactory willen zij volledige ondersteuning bieden om kwaliteit en waarde te bieden in alle online diensten.
Updates in
je mailbox?
Stay tuned! Schrijf je in en ontvang een aantal keer per jaar de nieuwste updates, interessante blogs en artikelen in je inbox.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
"*" indicates required fields