FF Case - Cabb-In - omslagfoto (logo rechts)

cases

Van strategie tot meer zichtbaarheid voor Cabb-In

Een sterke merkpositie en online beter gevonden worden. Voor Cabb-In gingen wij aan de slag met deze doelstellingen. Onder andere met merkstrategiesessies, onderzoek naar de identiteit en een nieuwe website zorgden we ervoor dat dit werd gerealiseerd.

Benieuwd hoe? We delen het in deze case.

  1. Over Cabb-In
  2. Strategisch bouwen aan het merk
  3. Meer inzicht in het verhaal
  4. De essentie van Cabb-In
  5. Huisstijl en brandbook
  6. Het merkverhaal in het webdesign
  7. Online zichtbaar zijn met SEO en content

Over Cabb-In

Cabb-In – ontwerpt modulaire kantoorcabines voor iedere medewerker die rustig wil werken in de vaak drukke kantoortuinen. Met hun quiet office – met eenvoudig Plug & Play systeem en comfortabel interieur – willen zij een gepersonaliseerde werkomgeving creëren die toegankelijk en motiverend is.

De roots van Cabb-In gaan terug naar de treinindustrie. Het team heeft veel ervaring met het ontwerpen van treininterieurs. Deze ervaring en kennis inspireerden hen om stiltecabines te creëren met de uitstraling die linkt aan deze geschiedenis.

Strategisch bouwen aan het merk

Achter ieder merk vind je een verhaal. Een goed verhaal vertellen kan echter een uitdaging zijn. Ieder bedrijf heeft zo zijn kernwaarden, visie en missie. Maar hoe straal je deze uit in je merkuitingen? Om hier antwoord op te geven, startten we de zoektocht naar de identiteit van Cabb-In. Een die past bij het bedrijf, maar ook aansluit op de doelgroep.

We doken in de data en onderzochten trends, ontwikkelingen en factoren binnen en buiten de branche. Deze data namen we mee naar een gezamenlijke merkstrategiesessie. Hier kwam naar voren wat de why, how en what van Cabb-In zijn. Oftewel, waar Cabb-In in gelooft en voor staat, hoe zij dit overbrengen en met welke producten of diensten zij dat doen.

Meer inzicht in het verhaal

Om een onderscheidend merk te creëren, is goed (voor)onderzoek doen dus heel belangrijk. Met de verzamelde kennis kan je alle kansen, risico’s, sterke punten en verbeterpunten op een rij zetten. Deze analyse zorgde ervoor dat we in één opslag zien waar we voor Cabb-In mee aan de slag konden gaan om een sterk merkverhaal neer te zetten.

FF Case - Cabb-In_Single_Enviourment_Plant
FF Case - Cabb-In - werken in Cabb-In

De essentie van Cabb-In

Uit de onderzoeken en sessies kwam naar voren dat Cabb-In een vooruitstrevend, innovatief en klantgericht bedrijf is. Ze zetten klantbetrokkenheid voorop, zodat zij gepersonaliseerde en gebruiksvriendelijke cabines kunnen realiseren. De focus hierbij is niet alleen functionaliteit bieden, maar ook stijlvolle ontwerpen die geschikt zijn voor diverse ontmoetingsruimtes en kantooromgevingen.

De merkbelofte CABB-IN NOISE OUT sluit hierbij helder aan: met Cabb-In verwelkom je een rustige werktijd. Voor iedere klant kan een rustige werkplek anders zijn. Daarom is de input van hen erg belangrijk. Ook vraagt het om open en duidelijke communicatie, zodat elke Cabb-In oplossing past bij de klant.

Deze visie was het startpunt voor team Creation om dit door te vertalen naar de visuele merkuitingen. Van logo’s tot kleuren en van typografie tot afbeeldingen: ook de visuele identiteit werd onder handen genomen. Welke kleuren ondersteunen de identiteit? Hoe kunnen wij op speelse manieren het logo ontwerpen? En wat spreekt de doelgroep aan?

Huisstijl en brandbook

De kleur Burgundy Red kreeg een centrale plek in de huisstijl. Het verwijst naar de Pullman trein die uitgerust was met luxe en comfortabele wagons. Deze stijlvolle trein had een herkenbare dieprode kleur. Voor Cabb-In was het daarom een logische kleurkeuze waar hun historie en luxe cabine-assortiment samenkomen.

Het logo bestaat uit een strak font met open en gebogen vormen. Dit staat voor de flexibele en open werkwijze van Cabb-In. Daarnaast sluiten de afgeronde vormen ook aan op het design van de smart cabines.

In het brandbook bundelen we alle elementen samen. Het bevat de visuele vertaalslag van het merkverhaal, zoals de juiste richtlijnen voor gebruik van communicatie-uitingen en ondersteunende elementen. Ook voorziet het van korte beweegredenen en dient het als leidraad voor het bouwen van het nieuwe webdesign.

Het merkverhaal in het webdesign

Ons creatieve team ging vervolgens aan de slag met het webdesign. Ze creëerden een strak ontwerp waarbij de rode kleur op de voorgrond staat. Door verder veel witgebruik en duidelijke afbeeldingen kreeg de website een open en heldere indruk voor de bezoekers.

Aan de hand van het brandbook en het webdesign pakten onze in-house partners Webworx de development op. Hierbij richtten zij zich op het overbrengen van de juiste sfeer en het ontwikkelen van een gebruiksvriendelijke ervaring.

De gebruikte renders, die producten op zorgvuldige wijze uitlichten, zorgen voor gedetailleerde en levensechte visualisaties van de cabines. Een geavanceerde configurator maakt het mogelijk voor bezoekers om de kleur van hun toekomstige cabine samen te stellen. Deze functionaliteiten geven een gepersonaliseerd en betrokken gevoel voor ontwerp en ondersteunt daarmee de merkidentiteit van Cabb-In.

Online zichtbaar zijn met SEO en content

Ook SEO en content blijven waardevolle onderdelen voor optimale online vindbaarheid. We voerden grondig onderzoek uit naar relevante zoektermen. Deze werden verwerkt in de content waarbij de merkidentiteit werd weerspiegeld in een gepaste tone-of-voice. Het resultaat is een website die niet alleen hoger scoort in zoekresultaten, maar ook een heldere en consistente boodschap uitdraagt.

Meer van jouw merk laten horen?

Marieke - Projectmanager Performance en Creation

 

Projectmanager Marieke gaat graag met je in gesprek.

marieke@findfactory.nl     |     013 82 00 164

 

Updates in
je mailbox?

Stay tuned! Schrijf je in en ontvang een aantal keer per jaar de nieuwste updates, interessante blogs en artikelen in je inbox.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief