Blog

5 tips voor de beste contentstrategie

Het schrijven van goede content is niet altijd makkelijk. Maar je raadt het al, bij FindFactory draaien we onze hand daar niet voor om. Of het nu een kek blog is (zoals deze) of een prikkelende Instagrampost: onze marketeers schudden het aan de lopende band uit hun mouw. Vraag je jezelf af hoe ze dat doen? Dan helpen de tips hieronder je alvast op weg.

1. Post regelmatig

Social media zijn kanalen waar veel mensen dagelijks te vinden zijn. Gemiddeld volgt een Instagram gebruiker een paar honderd accounts. Dit staat dagelijks dus garant voor een hoge dosis aan indrukken en informatie waar je je als bedrijf staande in dient te houden.

Wanneer je slechts sporadisch een post plaatst is dat natuurlijk leuk. Maar een echte contentstrategie is pas compleet als je doelgroep met enige regelmaat aan jouw merk wordt herinnerd.

Het inrichten van een contentplanning is een verstandige keuze als je frequenter posts wil plaatsen. Maak bijvoorbeeld gebruik van een contentplanning om maandelijks posts en foto’s klaar te zetten en in te plannen.

2. Gebruik emoji’s

Uit onderzoek is gebleken dat het gebruik van emoji’s de betrokkenheid van je berichten op Facebook, Instagram en LinkedIn verhoogt. Zorg er dus voor dat je bij elke post passende emoji’s uitzoekt om je volgers aan te zetten tot actie.

Hierbij is het belangrijk dat ze matchen met het merk en het kanaal. Zo is het op LinkedIn niet gebruikelijk om emoji’s te gebruiken die emotie uitdrukken. Hier zijn praktische emoji’s gepaster.

3. Kies voor meerdere kanalen

Op verschillende social media kanalen bevinden zich verschillende doelgroepen. Maar dat niet alleen, gebruikers op de diverse platformen gedragen zich ook anders. Zo zijn conversiedoelstellingen via Facebook makkelijker te realiseren dan via Instagram en is LinkedIn bij uitstek geschikt voor het aanboren van een zakelijke doelgroep.

Om van al deze mogelijkheden te kunnen profiteren, is het van belang te weten op welke kanalen je doelgroep zich bevindt en hierop ook actief te zijn als merk. Dan weet je zeker dat zoveel mogelijk mensen uit de doelgroep jouw berichten zien.

4. Verhoog de interactie

Het is altijd positief als gebruikers met je content interacteren. Er is een aantal dingen dat je kunt doen om te zorgen dat meer mensen je bericht liken, erop reageren of een andere manier van interactie aangaan. Zo is het aan te raden om in de caption een vraag te stellen, zodat de gebruiker wordt uitgenodigd om te reageren. Ook helpt het om zowel op Facebook als Instagram meerdere hashtags aan het bericht toe te voegen.

5. De juiste tone of voice

Voordat je begint met het inrichten van een contentplanning waarbij je iedere dag, op elk kanaal, vier berichten met tien emoji’s plaatst, is het verstandig om te bepalen wat het doel van je posts is en wie je aan wil spreken. Zoals eerder besproken kan dit per kanaal verschillen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om op LinkedIn de volgers met ‘u’ aan te spreken en dit op Instagram en Facebook niet te doen.


Samen met onze marketeers jouw contentstrategie opzetten?

Uiteraard is er nog veel meer te vertellen over het op de juiste manier inzetten van social media voor jouw strategie. We vertellen je er bij FindFactory graag meer over tijdens een vrijblijvend gesprek of tijdens een leerzame training. Hopelijk tot snel!

Updates in
je mailbox?

Stay tuned! Schrijf je in en ontvang een aantal keer per jaar de nieuwste updates, interessante blogs en artikelen in je inbox.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief