cases
Brandingtraject voor de merkuitingen van Time On
Werkuren registeren? Dat moet makkelijk kunnen volgens urenregistratiebedrijf Time On. Eenvoud en gebruiksvriendelijk staan daarom voorop bij hen. Maar komen deze kernwaarden van hun merk ook goed naar voren in hun merkuitingen? Wij zochten het voor hen uit.
Over Time On
Eenvoudige tijdregistratie met een persoonlijke touch. Met de op maat gemaakte tool van Time On kunnen professionals efficiënt hun uren bijhouden. Of je nou een zzp’er bent of juist werkt in teams: met Time On registreer je in no time je uren.
Bij Time On begrijpen ze de behoefte aan een gebruiksvriendelijke tool voor urenregistratie. Want de tijd die je besteedt aan het bijhouden van uren? Die moet zo vlekkeloos mogelijk verlopen. Zo kan jij je focussen op de taken die echt belangrijk zijn.
Bij de tijd blijven
De kernwaarden van Time On zijn betrouwbaarheid, gebruiksvriendelijkheid en een persoonlijke benadering. Hun communicatiekanalen misten echter nog een professionele uitstraling die hierop aansluit. Om beter hun doelgroep te helpen en mee te groeien met hun behoeften, gingen ze een brandingtraject aan met FindFactory. Tijdens dit traject gingen we aan de slag om meer balans te krijgen tussen de gewenste identiteit en imago van Time On.
Onderzoek en analyse
Zonder onderzoek is er geen goede strategie. We kijken altijd wat binnen een bedrijf speelt, maar ook naar factoren buiten de organisatie. Tijdens merkstrategiesessies onderzoeken we samen wat een bedrijf doet, hoe zij dat doen én waarom.
Voor Time On analyseerden we onder andere het team, gebruikte systemen, trends, concurrenten en de doelgroep. Zo krijgen we een goed totaalbeeld van hun identiteit en imago.
Identiteit en imago
Op basis van de analyses zagen we dat de visuele identiteit van Time On jong en speels oogt. Dit komt door het gebruik van felle kleuren en Pop Art in de huisstijl. Deze stijl staat echter haaks op wat ze willen uitstralen: veilig, betrouwbaar en professioneel.
Het gewenste imago omvat een meer professionele uitstraling, waar de nadruk ligt op betrouwbaarheid en gebruiksvriendelijkheid. Door de gewenste identiteit en het imago beter op elkaar af te stemmen zorgen we voor een consistente merkervaring.
De uitkomsten
Voordat we de merkstrategie voortzetten met een merkconcept bundelen we alle ondervindingen en advies. Alle uitkomsten vatten we samen in SWOT-analyse zodat iedereen in één oogopslag waar we aan gaan werken. Alle bevindingen delen we in een gezamenlijke presentatie.
Een paar punten die we hebben aangepakt:
- Online content: De website en social media kanalen bevatten weinig aanvullende en relevante content. We zagen hier dus kansen om de online zichtbaarheid te vergroten.
- Huisstijl: De huidige huisstijl wordt niet consistent toegepast en bevat jonge en speelse elementen. Herkenbare en terugkerende kenmerken zorgen voor een meer doorlopende huisstijl.
- Persoonlijke touch: Time On vertoont geen persoonlijke elementen op de website, zoals informatie over het team of verwijzingen naar hun social media. Meer persoonlijk contact en (tijdelijke) feedbackformulieren dragen bij aan meer betrokkenheid en een persoonlijke benadering.
Van Pop naar professionals
Een duidelijke huisstijl geeft meer rust en draagt bij aan professionaliteit. Ons Creation Team ging aan de slag met een minimalistische, maar toch opvallende en vrolijke stijl met meer balans tussen kleur en vorm. Dit sluit beter aan op de doelgroepen en zorgt voor een plezierige gebruikerservaring.
Versterking van consistentie
Met de implementatie van een vernieuwde huisstijl en een doordachte merkstrategie heeft Time On een belangrijke stap gezet richting een consistente en professionele merkuitstraling.
De kernwaarden – betrouwbaarheid, gebruiksvriendelijkheid en een persoonlijke benadering – staan nu steviger in alle communicatiekanalen. Dit droeg niet alleen bij aan verbetering in merkbeleving, maar zorgde ook voor een grotere online zichtbaarheid en meer merkconsistentie.
Tijd om te draaien aan jouw merkwijzers?
Projectmanager Marieke reset de klok en denkt graag met je mee.
Updates in
je mailbox?
Stay tuned! Schrijf je in en ontvang een aantal keer per jaar de nieuwste updates, interessante blogs en artikelen in je inbox.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
"*" geeft vereiste velden aan