cases
Brandingtraject voor nieuw restaurantconcept Noek
Noek gelooft in de kwaliteit van gezelligheid. Met heerlijke, gezonde gerechten en een vertrouwde glimlach. Aan ons creatieve team de taak dat van A tot Z door te vertalen in een volledige merkstrategie, huisstijl en website.
In deze case ontdek je hoe we te werk gingen om dat te realiseren.
Van idee tot concreet merkverhaal
Als nieuwe startup is een sterke huisstijl met een frisse uitstraling essentieel. Een merkidentiteit die de sfeer van de lunch- en dinerroom weerspiegelt was in deze fase dan ook het uitgangspunt.
Gezond eten en kunnen inspelen op persoonlijke voorkeuren staan bij Restaurant Noek centraal. De focus ligt daarbij op de lokale gemeenschap. Met die gedachte werkten we gezamenlijk vanuit een conceptidee naar een afgebakende merkstrategie. Dit vertaalden we door naar een brandbook waarin het merk Noek concreet wordt omschreven binnen verschillende aspecten.
Ook de naam van het restaurant kwam tot stand in het creatieve proces. Zo is Noek gebaseerd op het Engelse woord ‘Nook,’ wat staat voor ‘knus hoekje’. Daarnaast is de eetgelegenheid gevestigd op een hoek, wat deze omschrijving extra benadrukt.
Brandbook als leidraad voor webdesign
Het brandbook diende als uitgangspunt voor het webdesign. Alle merkwaarden, lettertypen, kleuren en andere richtlijnen die voor Restaurant Noek van belang zijn, komen terug in het webdesign.
Jouw (culinaire) conceptidee realiseren met een brandingtraject?
Updates in
je mailbox?
Stay tuned! Schrijf je in en ontvang een aantal keer per jaar de nieuwste updates, interessante blogs en artikelen in je inbox.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
"*" indicates required fields