cases
Knit-ted: strategisch geweven voor online groei
Fashion label Knit-ted wil met hun assortiment voorzien van tijdloze essentials. In haar B2B-verkooppunten had het merk al een groeiend klantenaantal, maar online zocht het naar verbetering. FindFactory ging ermee aan de slag en breide een online strategie. Het resultaat lees je in deze case.
Over Knit-ted
Knit-ted is een Nederlands high-end kledingmerk, gevestigd in Amsterdam. Sinds 2009 verkopen zij comfortabele en kwalitatieve vrouwenkleding. Ze richten zich op tijdloze key pieces waarmee je een duurzame capsule wardrobe creëert. Deze mode items keren seizoen na seizoen terug en zijn gemakkelijk te combineren. Daarom heeft Knit-ted ook de uitspraak: ‘wear now, wear later and have forever’.
Een naadloze samenwerking
Sinds 2021 werkt Knit-ted samen met FindFactory. De focus ligt hierbij op het versterken van de naamsbekendheid en het ondersteunen van de online groei. Met frequente contactmomenten en korte lijnen bespreken we de voortgang en blikken we vooruit op de komende tijd.
We zijn daarbij echte sparringspartners van elkaar. Aan de ene kant beheert Knit-ted de specialistische kennis over het merk en haar producten, aan de andere kant draagt FindFactory de expertise in online marketing bij. Met deze synergie breien we samen naar een versterkt online merkuiting.
Elkaar blijven ontmoeten
Online doen we veel, maar elkaar fysiek zien vinden wij waardevol. Met ons pand in Amsterdam is het handig om bij te springen als het nodig is. Zo gaf een bezoek aan het kantoor van Knit-ted een levendiger beeld van hun label. De moderne werkruimte diende ook gelijk als showroom waar we de kleding in het echt konden bewonderen.
Het design voor digitale groei
Een kledingstuk bestaat uit verschillende onderdelen. Voor de online groeistrategie van Knit-ted is dit niet anders. Het verbeteren van de online prestaties startte met het analyseren van de bestaande data van Knit-ted. Hieruit bleek dat social media, SEA en e-mail de juiste keuzes zijn om dit te ondersteunen.
Social media
Met Pinterest, Facebook en Instagram draaien we verschillende campagnes voor Knit-ted. Hierbij focussen we ons op verschillende factoren: naamsbekendheid verhogen (branding), meer mensen leiden naar de website (verkeer) en het stimuleren van online aankopen (conversies).
Met de aangeleverde beeldmaterialen plannen en plaatsen wij social posts. In overleg passen we deze beelden en teksten aan naar (nieuwe) collecties of producten. Zo blijven campagnes actueel en krijg klanten altijd relevante en juiste content te zien.
SEA
SEA draait ook diverse soorten campagnes. Het begon met branding- en shoppingcampagnes waarbij de focus lag op de merknaam en huidige collecties. Vervolgens zijn we gaan adverteren op specifieke categorieën en thema’s, zoals een nieuwe collectie of een seizoenswisseling.
Daarnaast zorgden displaycampagnes – advertenties op relevante, andere websites – ook voor kennismaking van het merk en assortiment. Door deze afwisseling in soorten campagnes blijft het merk on top of mind bij (potentiële) klanten.
E-mailmarketing
Knit-ted stuurt wekelijks nieuwsbrieven uit. FindFactory hielp hierbij met de opzet en het klaarzetten van passende templates. De lay-out hiervan ontworpen we geheel volgens de huisstijl van Knit-ted en bevat een aansprekend design voor de doelgroep.
Ben je jarig of heb je al even niets meer besteld? Dan krijg je als klant een automatische e-mail door ingebouwde workflows. Hierdoor kunnen we klanten voortdurend blijven bedienen tijdens hun customer journey met essentiële boodschappen op het juiste moment.
Internationaal groeien
Knit-ted heeft vertegenwoordigers in Duitsland, Noorwegen, Ierland en Oostenrijk. Dit is voor hun online marketing een grote kans om internationaal stappen te zetten. Sinds kort adverteren we daarom ook met onze diensten in Duitsland.
Al enige tijd hebben zij daar meer verkooppunten, maar kon hun (online) naamsbekendheid daar nog een boost krijgen. Met SEA- en social advertenties bouwden wij campagnes op die zijn gericht op de merknaam, aangevuld met relevante shoppingcampagnes.
Altijd blijven leren
Door onderzoek groeide het bedrijf op verschillende markten – zowel nationaal als internationaal. Wij vinden het belangrijk om hiervoor altijd zelf kennis op te doen en deze te delen met anderen. De proactieve en leergierige houding van Knit-ted sluit hier helemaal op aan. Het merk wil zelf ook tijdloos blijven door mee te groeien met optimalisaties en innovaties, wat motiverend werkt voor beide partijen.
Zo kwam Knit-ted zelf met de vraag naar een GA4-training, zodat zij weer helemaal up to date zijn. En zo gevraagd, zo gedaan: vanuit onze Academy is deze training enthousiast ontvangen en konden zij aan de slag met deze analysetool voor websiteverkeer.
Ook strategisch weven aan de online groei van jouw merk?
Updates in
je mailbox?
Stay tuned! Schrijf je in en ontvang een aantal keer per jaar de nieuwste updates, interessante blogs en artikelen in je inbox.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
"*" geeft vereiste velden aan