cases
Fijn Weekend
Activatiecampagnes voor Nederlandse speelfilm Fijn Weekend
Licht, camera, actie! Binnen een paar weken tijd hebben we voor de Nederlandse romcom ‘Fijn Weekend’ gewerkt aan een geslaagde activatiecampagne.
De hilarische film gaat over een vriendengroep waarbij de spanningen tijdens een herdenkingsweekend in de Franse Bourgogne hoog oplopen. Gelukkig weten onze marketeers wél de spanning onder controle te houden en zelfs in een kort tijdbestek een campagne neer te zetten waar je u tegen zegt.
Heb je de film Fijn Weekend nog niet gezien? Niet getreurd, hij is vanaf nu ook te bekijken op Netflix.
Het doel
Voordat de film in première ging was het van belang dat er bekendheid werd geworven onder de doelgroep. Samen met de klant stelden we de volgende doelen: het creëren van bereik, het activeren van de doelgroep en het stimuleren van de kaartverkoop.
Met trots kunnen we zeggen dat we alle doelen hebben behaald. Hoe ons team dit voor elkaar heeft gekregen? We geven je een kijkje achter de schermen.
Videocampagnes waar de doelgroep niet omheen kan
Hoe geef je de doelgroep een goede impressie van een film die ze écht gezien moeten hebben? Op die vraag wist team SEA het juiste antwoord. In december en januari hebben we de trailer van Fijn Weekend ingezet als videocampagne op YouTube, waarmee we in korte tijd rond de 290.000 views hebben gehaald. Bijna 1/3 van de kijkers bekeek de advertentie langer dan 30 seconden, waardoor de gemiddelde kijktijd erg hoog lag.
De kracht van effectieve display-campagnes
Om potentiële bezoekers te enthousiasmeren om de film in de bioscoop te gaan zien, hebben we display-campagnes gecreëerd voor een groot bereik. De display-advertenties leidden naar de website van Fijn Weekend. De desbetreffende advertenties zijn vertoond op gerenommeerde websites zoals Filmtotaal.nl, Uitzendinggemist.nl en Beaumonde.nl. In slechts 3,5 week tijd leverde het 336.000 weergaven op.
Advertenties op Instagram voor een extra boost
Dankzij de inzet van display-campagnes en videocampagnes werden er al mooie resultaten behaald, maar daar stopte het niet. Onze social media marketeers gingen vervolgens aan de slag met het uitzetten van succesvolle advertenties op Instagram.
In tegenstelling tot de display-advertenties werden de social ads geleid naar de trailer op YouTube. Binnen een maand hebben we ruim 850.000 weergaven gerealiseerd, waarvan het unieke bereik rond de 390.400 personen lag.
Ook een creatieve campagne opzetten?
Updates in
je mailbox?
Stay tuned! Schrijf je in en ontvang een aantal keer per jaar de nieuwste updates, interessante blogs en artikelen in je inbox.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
"*" geeft vereiste velden aan