cases
Tarkett: een duurzame organisatie én samenwerking
Onze langstlopende klant is er een waar we ontzettend trots op zijn. De reden? Duurzaamheid, zowel in hun bedrijfsvoering als de samenwerking met onze marketeers. Daarom in deze case een bijzondere terugblik op Tarkett x FindFactory sinds 2012.
Even terug in de tijd...
… toen FindFactory nog in de kinderschoenen stond en Tarkett nog DESSO heette. Al meer dan 140 jaar leveren zij niet alleen hoogwaardige vloeren, maar focussen zij zich ook op duurzaamheid, innovatie, mens en natuur.
Onze samenwerking begon ooit bij de behoefte om beter gevonden te worden binnen zoekmachines. Inmiddels doen we veel meer dan dat. We dagen elkaar dagelijks uit met nieuwe doelen en opdrachten. Hieronder lees je hoe we dit in het verleden hebben gedaan en in de toekomst blijven doen.
CONTENT DIE INSPIREERT, INFORMEERT EN WEBSITEBEZOEKERS GENEREERT
Een goed scorende website is nergens zonder sterke content. Een een-tweetje tussen team SEO- en Content kon daarom ook niet uitblijven. Voor Tarkett zijn we onder andere bezig met het (her)schrijven van blogartikelen en persberichten. Het resultaat tot nu toe? Vlotte en SEO-proof teksten die prikkelen, relevant zijn en vooral inspireren. Allemaal in een tone-of-voice die aansluit bij elke doelgroep die Tarkett bedient.
Door het creëren van een duidelijke contentstrategie is de online vindbaarheid van de website en de producten toegenomen. Een continu proces, waarbij we Tarkett ook in de toekomst blijven ondersteunen.
SUCCESVOLLE RETARGETING-CAMPAGNES BINNEN GOOGLE ADS
Een van de hoogtepunten van onze samenwerking op het gebied van SEA is de dealercampagne. Met feed-based bannersets kreeg iedere potentiële klant een gepersonaliseerde beeldadvertentie te zien van de dichtstbijzijnde dealer-locatie.
Het resultaat smaakte naar meer, waardoor we dit kunstje een jaar later overdeden. Door het optimaliseren van de campagnes zijn er binnen een maand ruim 255.000 vertoningen gerealiseerd en is het doorklikratio verdriedubbeld ten opzichte van het jaar daarvoor.
INTERIEURLIEFHEBBERS ENTHOUSIASMEREN VIA SOCIAL MEDIA
Voor interieurinspiratie moet je bij Tarkett zijn. Dagelijks inspireren we de volgers van Tarkett met mooie afbeeldingen, video’s, reels en stories op de ‘Wat is jouw stijl’-platformen. Dit doen we via Facebook, Instagram en Pinterest. Met aansprekende organische content en campagnes brengen we de producten onder de aandacht. Zo vergroten we niet alleen de online zichtbaarheid, maar verleiden we ook consumenten om een verkooppunt van Tarkett te bezoeken.
Op zoek naar een duurzame partner in data & performance?
Updates in
je mailbox?
Stay tuned! Schrijf je in en ontvang een aantal keer per jaar de nieuwste updates, interessante blogs en artikelen in je inbox.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
"*" geeft vereiste velden aan